U Federalnoj upravi za inspekcijske poslove u rad je pušten softver, koji će umnogome unaprijediti rad inspektora i omogućiti efikasnije kontrole. Softver, nazvan "e-inspekcija" na prigodnoj svečanosti u rad je pustio premijer FBiH Mustafa Mujezinović. Primjena ovog softvera unaprijediće rad svih organizacijskih jedinica s akcentom na vršenju inspekcijskih poslova. Modernizacijom će, osim ekonomičnosti u radu inspekcije, biti postignuta i potpuna objektivnost. Svi zapisnici, izdati nalozi i drugi postupci inspektora na terenu odmah će biti registrovani u sjedištu Uprave. Od 1. januara 2011. godine, do kada namjeravaju potpuno implementirati ovaj projekat, više nećete moći vidjeti inspektora s olovkom u ruci, već će ovlaštena osoba imati laptop kojim će sve rješavati na licu mjesta. Inspektori neće moći otići u kontrolu po svom nahođenju, već će morati da dobiju nalog od Uprave, odnosno diktiran iz softvera u kojem već imaju upisano 110.000 pravnih subjekata pod nadzorom. Postupak kontrole će biti ubrzan i neće se dešavati da jedan ispektor više puta kontroliše jednog subjekta, a da kod drugog nikada ne ode.
U Federalnoj upravi za inspekcijske poslove u rad je pušten softver, koji će umnogome unaprijediti rad inspektora i omogućiti efikasnije kontrole.
Softver, nazvan "e-inspekcija" na prigodnoj svečanosti u rad je pustio premijer FBiH Mustafa Mujezinović. Direktor Federalne uprave za inspekcijske poslove Ibrahim Tirak istakao je da će primjena ovog softvera unaprijediti rad svih organizacijskih jedinica s akcentom na vršenju inspekcijskih poslova. Modernizacijom će, osim ekonomičnosti u radu inspekcije, biti postignuta i potpuna objektivnost. Tirak ističe da će svi zapisnici, izdati nalozi i drugi postupci inspektora na terenu odmah biti registrovani u sjedištu Uprave.
"Od 1. januara 2011. godine, do kada namjeravamo potpuno implementirati ovaj projekat, više nećete moći vidjeti inspektora s olovkom u ruci, već će ovlaštena osoba imati laptop kojim će sve rješavati na licu mjesta. Inspektori neće moći otići u kontrolu po svom nahođenju, već će morati da dobiju nalog od Uprave, odnosno diktiran iz softvera u kojem već imamo upisano 110.000 pravnih subjekata pod nadzorom.
Postupak kontrole će biti ubrzan i neće se dešavati da jedan ispektor više puta kontroliše jednog subjekta, a da kod drugog nikada ne ode", pojasnio je Tirak.
Projekat "e-inspekcije" već tri godine inspektori uspješno sprovode u Tuzlanskom kantonu, čija je inspekcija prva u regionu krenula u elektronsko evidentiranje inspekcijskog nadzora.
"U Tuzlanskom kantonu već imamo urađenih 25.000 predmeta i više od 75.000 akata. Riječ je o reformi koja je urađena vlastitim snagama i za koju stručnjaci kažu da je takva da će Evropa dolaziti učiti od nas", kazao je direktor Uprave za inspekcijske poslove Tuzlanskog kantona Besim Duraković.
On je pojasnio da inspektori, od uvođenja softvera, preferiraju upravne mjere poput zabrana i otklanjanja nedostataka.
"Nije rješenje uručiti prekršajni nalog, naplatiti kaznu i otići, već je dobar inspektor onaj koji sarađuje s pravnim licem i pomaže mu da otkloni nedostatke u poslovanju", istakao je Duraković.
Vrijednost projekta je skoro 1,5 miliona KM, a za njegovo finansiranje Vlada FBiH izdvojila je 284.000 KM, dok su ostatak obezbijedili Svjetska banka i Američka agencija za međunarodni razvoj.
Efekti inspekcija
Federalna Uprava za inspekcijske poslove je od 2007. do 2010. godine ostvarila ukupan prihod veći od 65 miliona KM, rekao je direktor Uprave Ibrahim Tirak.
On je istakao da je zahvaljujući radu federalnih inspektora u navedenom periodu prijavljeno 85.000 radnika za koje su poslodavci počeli da plaćaju doprinose u Fond PIO/MIO.